חג הפסח-איך לשמור נכון

קודם כל חג הפסח הוא ללא ספק החג האהוב עליי ,הוא מביא איתו אויר נקי, התחדשויות,חופש תמיד בהכנות לפני החג אני מרגישה במעבר דירה הכל מתחלף מהפרטים הקטנים לגדולים, כלים,בגדים נזרקים ומתחדשים ועוד.

מעבר לכך מי שמקפיד לשמור תמיד יש את הלחץ לניקיונות ולרבים מגיע גם הלחץ לגבי התנהלות נכונה בתזונה במהלך החג ואיך לשמור עליה.

אז כמו בכל חג ואירוע יש המון פיתויים, ארוחות משפחתיות רבות, תפריטים עשירים שמוגשים בשולחנות, טיולים ובכללי תחושת החופש שבאוויר גורמת לפעמים לרבים לצאת משגרתם הרגילה.

אז אתן כמה טיפים על מנת לשמור על עצמינו בחג, ממה להיזהר ואיך הפסח יעבור בריא וקל

ראשית יש לנו את האפשרות לנצל את חול המועד של פסח לניקוי חלקי של הגוף , פסח זהו חג שידוע ללא מאכלים בעלי גלוטן ולכן אפשר לנצל את הימים הללו ולהוריד את הפחמימות(אורז,תפוח אדמה וכו) ולהרבות בימים הללו בשייקים בריאים בשילוב ירוקים (חסה,תרד,קייל) אשר תורמים לשובע לאורך זמן,מכילים כמות חלבון,ויטמינים,מינרלים, נוגדי חמצון, ברזל וכלורופיל-המסייע לניקוי הגוף וחיזוק המערכת החיסונית ובנוסף הירוקים מסייעים גם לבעיות עיכול.

במהלך החג יש להרבות בסלטים עשירים להוסיף להם שומנים בריאים כמו אבוקדו, טחינה מלאה, אגוזים ועוד,וכמובן לשים לב לכמויות מדודות מכל דבר אלו יכולים להפוך כל סלט לארוחה בפני עצמה.

לאוכלי קטניות זה החג שלכם ללא ספק תעשירו את הסלטים והארוחות עם תבשילים המשלבים קטניות כמו קינואה,עדשים,חומוס אשר ישביעו לאורך זמן.

מצות

נדבר עליהם , אני ממליצה להפחית עד כמה שניתן ובמידה וצורכים כיום יש מצות מקמח כוסמין שמומלצות שהן עדיפות פי כמה ממצות רגילות .

בניגוד ללחם במצה רגילה אין כמעט נוזלים וסיבים תזונתיים והרבה פעמים היא יכולה לגרום לעצירות ולכן אם אוכלים יש לצרוך מקמח כוסמין שבה כן קיימים סיבים תזונתיים.

תקפידו לאכול את המצה עם ירקות ומאכלים המכילים כמות נוזלים ברמה גבוה לאיזון.

יש לשתות הרבה מים במהלך החג הם ידועים כעוזרים ליציאות, להרבות בתה צמחים ולהימנע כמובן משתייה ממותקת .

יין שמככב בחג הזה בחגים חשוב להיות בשמחה ויין הוא גורם לכך אז כן תתפנקו במתינות ותשמחו!

ולזכור הדרך שאני מאמינה בה איזון, אכלתם ארוחה כבדה לא להמשיך את היום בחוסר שליטה במהלך היום להפך תמתנו את זה עם ארוחות קלילות יותר.

תזוזו- לא חייב פעילות אינטנסיבית מספיק שתנועו במהלך החג כל פעולה שהיא רק לא ישיבה ממושכת.

אסכם בכך

חג הפסח כמו שאמרתי הוא חג של ניקיון,תעשו לכם ניקוי גם בחייכם תוציאו כעסים ממכם במידה והם קיימים, תכניסו לחייכם שמחה, אופטימיות תיהיו סביב אנשים שעושים לכם טוב!

שלילות תרחיקו ואל תכניסו לחייכם תחייכו ותמשכו אליכם אנרגיות טובות!🙂

מאחלת לכם חג שמח,כשר, מהנה ובריא:)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.